Rahaayi

Wednesday, June 18, 2008

خاتمی عزیز


چهارصد و خورده ای روز از ریاست جمهوری احمدی نژاد باقی مونده تا وقتی که ما دوباره انتخابات رو تحریم کنیم که اوضاع بدتر بشه تا شاید "مردم" " یه کاری بکنن". و وقتی که اوضاع بدتر شد گریه کنیم و روز شماری کنیم تا یه شانس دیگه بدست بیاریم.
اگر سه سال گذشته کافی نبوده این چهارصد و هشتاد روز باید کافی باشه که کسانی که به خاتمی انگ کم کاری و فریب کاری و سوپاپ اطمینان رژیم بودن زدن دوزاریشون بیفته. اگر جز اون افراد هستین لطفا توجه کنین چون چهارصد و هشتاد روز زمان زیادی نیست.

اگر جز اون افرادی هستین که فکر کردین رژیم به سوپاپ اطمینان احتیاج داشته تا الان باید فهمیده باشین که رژیم جز خفه کردن تک تک شما تاکتیک دیگری نداره و تاکتیکش هم کاملا موفقه. اگه احمدی نژادها فقط ده سال دیگه روی کار باشن همه شما از افسردگی می میرین و از گرسنگی گوشت خواهر و برادرتون رو کباب می کنین و می خورین و باور بفرمایین که مشکل نبود سوپاپ اطمینان اصلا احساس نمیشه.

اگر جز کسانی هستین که معتقد بودین خاتمی هیچ کاری نکرد چهارصد و هشتاد روز وقت دارین که تصمیم بگیرین خاتمی چه کارهایی باید میکرد و چگونه. چون فکر می کنم یکمی شلوغ شد و اصلا معلوم نشد که بنده خدا چه کارهایی باید می کرد تا از شما نمره قبولی بگیره. یادتون نره که دقیق و مستند فکر کنین مثلا اگر معتقدین خاتمی قرار بود آزادی برقرار کنه بد نیست دقیقا روشن کنین که چه قدم هایی باید بر میداشت و با اتکا به چه نیروهایی و با حمایت چه کسانی.

اگر جز کسانی هستین که گفتین خاتمی باید عوامل فساد و تباهی مملکت رو مجازات می کرد چهارصد و هشتاد روز وقت دارین که تصمیم بگیرین آیا حاضر هستین برای اصلاح اوضاع مملکت پسر خاله خودتون رو که به نوعی در گسترش فساد سهیمه زندانی یا اعدام کنین؟ چون بد نیست که بدونین که هرکدوم از کسانی که ممکنه لازم باشه برای اصلاح مملکت زندانی یا اعدام بشه یا پسرخاله خود رئیس جمهوره یا پسرخاله چند نفر از حامیان نزدیک رئیس جمهوره یا پسرخاله شماست. باید تصمیم بگیرین که با این پسرخاله ها چه باید کرد.

اگر از دسته کسانی هستین که فکر می کنین رئیس جمهور باید مملکت رو اصلاح کنه چهارصد و هشتاد روز وقت دارین که لیست تمام کسانی رو که احتملا دربرابر این کار مقاومت می کنن تهیه کنین. این لیست که احتمالا شامل تمام افراد ثروتمند و پرقدرت مملکت میشه لیست افرادیه که هرکدوم به باند ها و گروه هایی تعلق دارن و در سی سال گذشته در پست ها و مقام های متعددی بودن و طبعا عوامل خودشون رو در هرجا که می تونستن نفوذ دارن. چهارصد و هشتاد روز وقت دارین تا تصمیم بگیرین که تعداد این افراد و حامیانشون و پسر خاله هاشون چقدره و میزان قدرت و نفوذشون چقدره. اونوقت باید تصمیم بگیرین که باید با این تعداد آدم ثروتمند و قدرتمند چکار کرد؟ آیا باید همشون رو زندانی و اعدام کرد؟

چهارصد و هشتاد روز وقت دارین که تصمیم بگیرین که این افراد بر علیه شما چه کارهایی می تونن بکنن؟

اگر از دسته کسانی هستین که معتقدین خاتمی مردم رو بازی داد یا عمر مردم رو تلف کرد چهارصد و هشتاد روز وقت دارین تا تصمیم بگیرین که اگر خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری نمیشد یا اگه می تونستین به دوم خرداد برگردین و رای هاتون رو پس بگیرین دوست داشتین با عمرتون چیکار بکنین. و البته باید تصمیم بگیرین که به کدومیک از کاندیداهای دیگه دوست داشتین رای بدین. و بعد سعی کنین تصور کنین که کاندیدای انتخاب شده که احتمالا کروبی، ری شهری یا ناطق نوری بود براتون چیکار میکرد.

و در آخر اینکه چهارصد و هشتاد روز وقت دارین تا تصمیم بگیرین که اصولا مملکت ما قابل اصلاح هست؟ اگر هست این مسئله چند سال طول می کشه و آیا شما اونقدر صبر دارین؟ چه بهایی رو حاضرین برای اصلاح مملکت بپردازین؟ اگه مثلا در جریان کشاکش قدرت بین رئیس جمهور محبوب شما و جناح های مخالف قند و شکر و برنج نایاب بشه یا دارو کمیاب بشه و امنیت پایین بیاد چیکار می کنین؟ آیا پشت سر رئیس جمهور می ایستین یا اینکه قهر می کنین و کله پاش می کنین؟ جوابهاتون رو با جوابهایی که پدر و مادرتون به این سوال میدن مقایسه کنین و سعی کنین تخمین بزنین که جز اکثریت هستین یا اقلیت.