Rahaayi

Monday, June 13, 2005

سه سوال برای طرفداران هاشمی!

یادم میاد وقتی پسر خاله کوچیکم 6/7 سالش بود یبار همگی داشتیم میرفتیم یه جایی مهمونی ولی راه رو خوب بلد نبودیم. وسطای راه بود که متوجه شدیم که کاغذی رو که آدرس و شماره تلفن میزبان رو روش نوشته بودیم رو هم با خودمون نیاوردیم. کم کم داشتیم برمی گشتیم بریم خونه آدرس رو برداریم که میلاد گفت من راه رو بلدم. ما هم خوشحال از اینکه مجبور نیستیم برگردیم خونه به میلاد اعتماد کردیم و براه افتادیم. همینطور که میرفتیم جلو هر از چند گاهی میلاد می گفت بپیچین به چپ یا به راست. همینطوری می رفتیم و خیابونی که درش بودیم هی باریک تر و باریکتر میشد تا اینکه به جایی رسیدیم که خیابون رسید به یه خرابه و همونجا تموم شد.

ما که اختیار خودمونو داده بودیم دست میلاد به ناچار اومدیم ازش بپرسیم که خوب حالا کجا باید بریم؟
میلاد یکمی فکر کرد و گفت: نمی دونم.. من تا همینجا بیشتر بلد نیستم!

این داستان رو برای این براتون تعریف کردم که بگم من وقتی می بینم بعضی از جنبش های دانشجویی انتخابات رو تحریم می کنن اگرچه شخصا با نظرشون موافق نیستم ولی بهشون اعتماد می کنم. فقط امیدوارم که این افراد برای بعد از انتخابات هم نقشه ای داشته باشن.

* * *

و اما هاشمی.. اگرچه آمار نشون داده که بیشتر کسانی که بیشترین گروهی که به هاشمی رای میدن کسانی هستن که تحصیلات کمتر از دیپلم دارن ولی در گوشه و کنار میشنوم که یه کسانی هم از ترس جنگ و پاره ای مسائل دیگه میخوان از هاشمی حمایت کنن. به همین دلیل از همه کسانی که فکر می کنن میخوان به هاشمی رفسنجانی رای بدن میخوام که اقلا به سه سوال زیر پاسخ بدن بلکه بتونن من گمراه رو هم با خودشون همراه کنن:

1. لطفا برای من بگین که اگه کسی به یه دزد سر گردنه "رای" بده دیگه به عنوان یه انسان چی ازش باقی می مونه.

2. لطفا به من بگین رای دادن به یه دزد جنایت کار تحت عنوان "مصلحت"، برای زندانیان سیاسی ما که در زندان ها اعتصاب غذا کردند چه پیامی داره؟ آیا "مصلحت" همون چیزی نبود که باعث شد همه ما بیست و چند سال سکوت کنیم و در نهایت در وضعیت کنونی قرار بگیریم؟ و آیا بهتر نبود که زندانیان سیاسی ما هم به حکم "مصلحت" اصلا اعتصاب غذا نمی کردند یا اینکه اصولا حرف سیاسی نمی زدند که اکنون در زندان باشند؟

3. فرض کنیم که شما دوست گرامی به هدفتون برسین و هاشمی رفسنجانی رو 8 سال دیگه به سمت ریاست جمهوری ایران انتخاب کنین. اگر همه چیز مثل 8 سال اول ریاست جمهوری ایشون پیش بره در پایان دو دوره آیا انتظار این رو ندارین که تمام اهرم های اقتصادی ایران در دست خانواده هاشمی باشه؟ اگر پاسختون منفیه لطفا بگین که چه عواملی می تونه جلوی تحقق این امر رو بگیره و چنانچه پاسختون مثبته لطفا بگین که در کشوری که همه منابع کسب درآمدش رسما و قانونا متعلق به خانواده رفسنجانی باشه آیا اینکه من و شما باید از حق رای برخوردار باشیم جای سوال نداره؟