Rahaayi

Friday, June 17, 2005

کابینه شیاطین

بنظر میرسه که جناج راست اینبار خیلی بیشتر از "مردم" از ناهماهنگی و عدم اتحاد رنج می بره. کمتر از 24 ساعت به آغاز انتخابات مونده ولی هنوز هیچکدوم از کاندیداهای این گروه بی نظیر به نفع همدیگه کناره گیری نکردن. روساشون و روزنامه هاشون به شدت ازاینکه هیچ دونفرشون نتونستن باهم کنار بیان ناراضی و عصبانین و از طرفی شانس خیلی زیادی هم ندارن. این تفرقه عجیب که در این گروه "همیشه متحد در برابر مردم" در تاریخ انقلاب بی سابقه است علاوه بر اینکه یکی از دستاورد های تلاش های همه ما در 8 سال گذشته به حساب میاد، تا حد خیلی زیادی اهمیت پست ریاست جمهوری رو به ما یادآور میشه. خدا می دونه که این قوم عرب چه رویا هایی دیدن.. هرکدومشون تصمیم دارن چقدر دزدی کنن و چقدر آدم بکشن.

بنظر میرسه که رفسنجانی تمام سعی خودش رو کرده تا کاندیداهای دیگه رو وادار به کناره گیری کنه. ولی ظاهرا رویای ریاست جمهوری از اسکناس های سبز هاشمی جذاب تر بوده. هاشمی حتی حاضر شده کسانی رو که به نفعش کناره گیری کنن به وزارت برسونه.. اگر همچین اتفاقی میفتاد کابینه ای از شیاطین تشکیل میشد. همه کسانی که در طول عمرتون ازشون متنفر بودین همه در کابینه رفسنجانی روبروتون می ایستادن و بهتون لبخند میزدن. واقعا هاشمی باید مدال سازشکار ترین سگ جهان رو از دستان بعضی از بچه های قرتی شمال شهر دریافت کنه. کسی که بخاطر سود خودش با هرکسی وارد مزاکره میشه.

و حال اونکه اگه از طرفداران هاشمی بپرسین که از هاشمی انتظار دارین چه مشکلاتی رو حل کنه خواهین دید لیستی از مشکلات رو در اختیارتون قرار میدن که همه و همه بدون استثنا در دوران ریاست جمهوری هاشمی و زیر نظر آلیجناب سرخپوش ایجاد شدن.

بگذریم.. اونطور که از شواهد پیداست انتخابات به دور دوم کشیده میشه و این یعنی اینکه هنوز فرصت باقیه. بیاین همه با هم متحد باشیم و برای اولین بار در بیست و چند سال یه آدم کت و شلواری رو که در عمرش دزدی نکرده به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم. بعد بیاین انقدر بزرگش کنیم تا مثل خاری در چشم دشمنامون فرو بره. یادتون نره که مهمترین کارکرد قدرت ترسیه که در دل دشمن ایجاد می کنه. بیاین اینبار محکم و استوار پشت سر رئیس جمهورمون بایستیم و هرجا که حاضر میشه به استقبالش بریم. بیان جمعیت خودمونو هر روز و هر روز جلوی چشم دشمنان بیاریم و فراموش نکنیم که رئیس جمهور ما همونقدر بزرگه که ما بزرگش کنیم.

انتخاب معین فرصت خوبیه که به اونا نشون بدیم که خاتمی یکنفر نبود که کنارش بزنن و شکستش بدن. بذارین بفهمن که با فردی مثل خاتمی و معین طرف نیستن بلکه با نماینده جمعیت مردم طرفن. این نماینده هرکسی که میخواد باشه مردمی که پشتش هستن همونی هستن که بودن. بیاین رئیس جمهورمون رو به کارهایی که دوست داریم وادار کنیم.. با همه توان ازش بخوایم و مجبورش کنیم که اونچه که قول داده رو عملی کنه. یادمون نره که ضمانت اجرایی هر خواسته ای در فشاریه که پشتش قرار میدیم.

خیلی کارها هست که باید بکنیم تا خودمون و روحمون رو بشناسیم.. تا مزه اتحاد و وحدت رو بچشیم. لازمه هرجا و در هر شرایطی که در یک تجمع دور هم جمع میشیم دستامونو به هم بدیم. لازمه که لباس هم رنگ بپوشیم و یاد بگیریم که همه با هم پاهامونو به زمین بکوبیم. اگر جز کسانی هستین که رهبری یه تجمع دانشجویی رو بر عهده دارین سعی کنین از هرچیزی که وحدت ایجاد می کنه استفاده کنین و وحدت رو تمرین کنین. به خودتون و دوستاتون کمک کنین که روح جمعی رو درک کنن. اگه بتونیم ده بار پاهامونو با هم به زمین بکوبیم خیلی راحت می تونیم باهم به هرکسی که بهمون حمله کنه یورش ببریم. وقتی که گروههای فشار در سخنرانی ها حاضر میشن که مارو بترسونن اگه متحد باشیم اگه با هم فریاد بزنیم این ماییم که اونارو می ترسونیم. به زودی می فهمن که با هر حرکتشون بیشتر و بیشتر مارو باهم متحد می کنن. و وقتی که بفهمن که شرایطشون دائما داره بدتر میشه همون موقع بازی رو می بازن.

آدم حتما لازم نیست برای دموکراسی با حکومت گلاویز بشه.. اون چیزی که انقلاب 22 بهمن رو پیروز کرد درگیری و کشته شدن نبود بلکه اعتصاب بود. دور هم بودن و دور هم نبودن هماهنگ ترس ایجاد می کنه.. بیشتر از اونکه آدم بتونه تصور کنه. مردم وقتی پیروز میشن که بدونن دارن پیروز میشن و نظام استبدادی وقتی شکست می خوره که بدونه داره شکست می خوره. وقتی که بدونه یا امروز یا فردا یا هفته دیگه سرنگون میشه و هرکاری که بکنه نمی تونه جلوشو بگیره.

امروز اگرچه همه ابزارهای قدرت نظامی در دست جناح راسته ولی من نبرد مردم و نظام استبدادی رو یه نبرد برابر می بینم. قدرت اونها به سلاحه و قدرت ما به اتحاده. قدرت اونا به تلویزیون وروزنامه هاییه که هیچکس نمی خونه و خودشون می خرن و دوباره خمیر می کنن و قدرت ما به رئیس جمهوریه که مرتب بر علیه استبداد حرف می زنه و مایی که بازارش رو داغ می کنیم. قدرت ما در اینکه که دشمنامون اگرچه کمتر از 10% جمعیت جامعه رو تشکیل میدن ولی 7 تا کاندیدا در انتخابات شرکت دادن.
بیان مثل آب پشت سد باشیم و حتی اگر هم آماده گلاویز شدن نیستیم به هر روشی که می تونیم قدرت خودمونو نشون بدیم. بیان اینبار به کسانی که گفتن "اصلاحات رای نیاورد" بگیم که اصلاحات از این به بعد همیشه رای میاره و نظام استبدادی اگر امروز سرنگون نشه چند روز دیگه سرنگون میشه و پایان کارش از همینجا معلومه. بیاین اون ترسی رو که در دوره اول ریاست جمهوری خاتمی در دلشون ایجاد کردیم دوباره برقرار کنیم و اونوقته که خیلی چیزها آسونتر از اونی که فکر می کنیم اتفاق میفته.